De Westhoek Inspireert Ondernemerschap : Citymarketing 6/02/2014

Resoc nodigde heel wat volk uit in de indrukwekkende Kazematten in Ieper voor een avond rond Citymarketing onder de noemer “Westhoek inspireert Ondernemerschap”.SAM_4517

Joris Mateusen van communicatiebureau Absoluut had heel wat speciale stellingen voor ons in petto.SAM_4520

De dood van de winkelstraat = “gewone”, kleine winkels verdwijnen inderdaad. Durf inzetten op nieuwe winkelvormen (internet, grote ketens,…)SAM_4521 De dood van de horeca = veel restaurants zullen verdwijnen. Werk mee aan alternatieven voor die vrijgekomen ruimte. Steun de horeca die overblijft op een originele manier.

De dood van facebook = (nieuwe) media en communicatiemiddelen zullen opkomen en weer verdwijnen. Gebruik ze goed maar vergeet ook de klassiekers niet om de boodschap uit te dragen. SAM_4523 Bombardeer Gent = de braindrain is er richting Gent. Maak de Westhoek aantrekkelijk zodat jongeren terugkomen uit hun studentenstad. Zet de tewerkstelling en voordelen van de Westhoek in de verf. SAM_4525

Veluxen en veranda’s voor iedereen = maak het de nieuwkomers die willen (ver)bouwen in uw gemeente niet moeilijk! Deze mensen investeren in uw gemeente maar zijn bang van de voorschriften en de dienst Stedenbouw. Help hen, geef hen raad zodat ze zeker blijven. 

SAM_4527

Even poseren met Joris en Dirk Wynants van Extremis.

Ook Westhoek.be was van de partij en maakte een mooie fotoreportage